DELA

Varför du bör acceptera kryptovalutor i din E-Commerce.

Det här inlägget publicerades ursprungligen på Coincentral.com av författaren Steven Buchko.

Trots att många ser kryptovalutor som en spekulativ investering, är det fortfarande värt att lägga till det som betalningsalternativ om du kör en e-handelsbutik. Flera ansedda butiker har börjat acceptera kryptovalutor och antalet växer varje vecka. I den här artikeln analyserar vi fördelar och nackdelar med att inkludera det som ett betalalternativ och ger dig resurser för att lägga till det i din butik.

Födelarna

Minskat antal bedrägerier. Återbetalningsbedrägerier är vanligt förekommande på e-handelsplattformar.

  1. En kund beställer din produkt med ett betalkort eller kreditkort
  2. Du levererar produkten till kunden.
  3. När kunden tar emot produkten initierar han / hon en återkrav. De hävdar att paketet aldrig kom, deras kort stulits eller någon liknande ursäkt.
  4. Du är fast i att slösa bort resurser för att bekämpa fordran. Du måste bevisa att produkten kommit framgångsrikt medan kortföretaget låser fonderna under tiden. Detta är särskilt besvärligt för e-handelsföretag med ett redan begränsat kassaflöde.Betalningar med kryptovalutor är oåterkalleliga. När en kund betalar dig, finns det inget sätt att de kan omvandla transaktionen. Du göra om en betalning tillbaka till kunden. På grund av detta är återbetalningsbedrägerier praktiskt taget omöjligt när man använder krypteringsbetalningar.

Lägre transaktionsavgifter. De flesta betalningsprocessorer tar ut 3,0% per transaktion. Dessutom har vissa också uppräkning och månadsavgifter. Även om 3,0% kanske inte verkar lika mycket, läggs det upp över tiden.

coinbase commerce interfaceTransaktionsavgifter med kryptovalutor är betydligt mindre. Nuvarande Bitcoin avgifter ~ $ 1,00 per transaktion och beräknas minska med ytterligare SegWit adoption och Lightning Network implementering. Dessutom har du stor kontroll över de avgifter som du betalar. Ju högre transaktionsavgift desto snabbare får du din betalning. Om du inte har brottom, sätt bara en lägre avgift.

Andra Cryptocurrency-projekt, som Nano, arbetar med en omedelbar betalningslösning helt befriade från transaktionsavgifter. Vissa e-handelsbutiker har till och med börjat framgångsrikt implementerat Nano på sin plattform.

Lättare att nå kunden. Utöver de transaktionsfördelarna med att acceptera kryptovalutor, når du också fler kunder genom att göra det. I en värld där regeringar och stora företag verkar spåra allt vi gör, blir kunderna mer privatlivsfokuserade. Fler och fler människor börjar använda kryptokurvor, som till exempel Bitcoin för onlineinköp för att hålla någon form av anonymitet. Att ha Cryptocurrency betalningar som ett alternativ vid kassan hjälper till att rikta denna kundbas.

Nackdelarna

Prisvolatilitet. Som du förmodligen vet kan priset på Bitcoin och de flesta andra digitala tillgångar variera kraftigt från dag till dag. Som ägare av e-handelsbutiker vill du se till att 500 kronor du får för din produkt är värt 500 kronor per vecka senare.

Den enkla lösningen på detta problem är att utbetala din cryptocurrency till fiat omedelbart när du tar emot den. Flera cryptocurrency betalnings processorer stöder detta som ett alternativ. Eftersom kryptovalutor möts av en allt växande global adoption förväntas priserna också att jämnas ut över tid.

Ytterligare installation. Som med att lägga till en ny funktion till din e-handelsplattform, är det ytterligare arbete involverat. Du måste konfigurera back-end för att faktiskt acceptera betalningarna för kryptovalutor samt utforma ett nytt användargränssnitt så att dina kunder kan göra betalningarna.

Men det finns goda nyheter. De bästa Kryptovalutor betalningsprocessorerna har lösningar som innehåller allt du behöver för att enkelt integrera krypto på din plattform. De inkluderar allt från plånbokens möjligheter till ”Betala med Bitcoin” -knappar för att lägga till i din kassaskärm.

Kundförvirring. Kunder kan bli förvirrade av de extra alternativen vid utcheckningen. Även om Bitcoin blir mer populär, är vi fortfarande i de tidiga adoptionsdagarna. Var beredd att fältfråga från nyfikna kunder om hur det fungerar.

Hur du börjar acceptera kryptovalutor

Det finns ingen brist på alternativ för att börja acceptera kryptovalutor på din e-handelsplattform. Vissa metoder är enklare än andra, men de ger dig inte så mycket flexibilitet när du anpassar lösningen.

Den hårda vägen

Om du vill undvika att använda tredjepartsprocessorer kan du manuellt konfigurera plånböcker och byta ut konton för att ta emot betalningar direkt.

Först måste du välja en plånbok för att få betalningar. Var medveten om att olika plånböcker stöder olika mynt, så den (eller de) du väljer bestämmer vilka valutor du accepterar i din butik. Även om de båda kostar omkring 100 dollar, är Ledger Nano S och Trezorhardware plånböcker säkrare än sina online motsvarigheter. De stöder också en större mängd mynt än de flesta andra plånböcker.

Om du är intresserad av att konvertera dina kryptotillgångar till fiat, bör du också skapa ett konto på en handelsplats. Återigen, olika handelsplatser stöder olika utbyten olika valutor, så ta tid att undersöka vilken utbyte som passar bäst för dina behov. Gemini och GDAX är båda bra alternativ om du har det bra med att bara stödja de mest populära mynt. GDAX stöder nu Bitcoin, Ethereum, Litecoin och Bitcoin Cash, medan Gemini endast stöder Bitcoin och Ethereum. Kolla in Kraken om ett större myntval är viktigt för dig.

När du har skapat din plånbok och konton behöver du veta en del webbutveckling för att faktiskt genomföra betalningarna på din webbplats på ett säkert sätt. Arbetslistan omfattar:

  • Skapa ett gränssnitt för användaren att göra cryptocurrency betalning
  • Genererar nya adresser för att få mynt
  • Säkert säkerställande av kundinformation
  • Överföring av pengar från din plånbok till utbytet
  • Byta dina mynt till fiat på utbytetOm du inte är bekväm programmering av dessa uppgifter själv kan du anställa en frilansutvecklare för att göra jobbet för dig.

Den enkla vägen

Genom ett något dyrare alternativ, kan du integrera en av de många kryptovalutorna som betalningsleverantörerna i din butik. Dessa leverantörer gör majoriteten av den tunga lyften när du konfigurerar, bearbetar krypteringsbetalningar och konverterar till fiat-valuta.

Dessa processorer innehåller vanligtvis användargränssnittskomponenter som ska användas samt en robust serie av API-requests. Detta är bra för alla färdighetsnivåer, eftersom du kan börja med sin standardlösning och sedan arbeta för att anpassa den och göra den till din egen över tiden.

BitPay och Coinbase är två populära betalningslösningar. BitPay tar bara 1% på varje transaktion medan Coinbase är gratis. Coinbase tar dock en avgift på 1% när du betalar ut din bitcoin till en bank – men bara efter din första $ 1 miljon.

coinbase bitcoin buttons and setup

Den absolut enklaste vägen

Om din e-handelsbutik finns på WordPress, Shopify eller något liknande, kan du använda ett plug-in för att acceptera kryptovalutor. Inte alla plugin-program skapas lika, dock. När du väljer ett plugin, se till att det är aktuellt, får bra betyg och har en betydande användarbas.

Sammanfattande tankar

Integrering av krypteringsutbetalningar till din e-handelsbutik kan ta lite extra arbete, men det är väl värt det dags och ansträngning att göra det. Att accepterara kryptovalutor sänker dina återbetalningsrisker, minskar dina avgifter och expanderar din kundbas.

Det är bara frågan om en kort tid innan kryptovalutor är en vanlig betalningsbetalning för onlineinköp. Var en av de första att fånga trenden.

COINCENTRALs eller Blockchainbloggens ÄGARE, SKRIVARE, OCH / ELLER gästinlägg MÅSTE INTE HA INTERESSE I NÅGON AV OVANA nämnda PROJEKT OCH VERKSAMHETER. INNEHÅLL AV INNEHÅLLET PÅ COINCENTRAL/blockchainbloggen skall inte ses som något investeringsråd. Det ska inte ses som  RÅD FRÅN EN CERTIFIERAD rådgivare.

LÄMNA ETT SVAR

Lämna en kommentar
Ange ditt namn här